×


תפריט נגישות

מחקר שוק

מחקר שוק - מה המתחרים שלך עושים יותר טוב ממך ?

האם העסק שלך הוא תחביב?

 

קידום עסקים מתחום א' שונה באופן מהותי מקידום עסקים מתחום ב' ולפני שמתחילים לעבוד חייבים להכין תוכנית עבודה מעשית וכדי להכין תוכנית עבודה יש לבצע מחקר שוק מקיף, אם נשאל את השאלות הנכונות סביר להניח שבסופו של דבר יהיו לנו גם את התשובות הנכונות, אנחנו צריכים גם להגדיר מטרות ויעדים וכמובן להציב לעצמנו זמן סיום מיוחל לפרויקט שלנו.

הכנת תוכנית פעולה טובה תחסוך לנו שעות רבות, אולי ימים ואפילו את הצורך לזנוח את הפרויקט או להתחיל אותו מחדש.

מחקר שוק מקצועי, למה זה כל כך חשוב לעסק?

 

ב 3 השנים הראשונות לפתיחת העסק שלנו בחברת IL-BIZ קודם עשינו אחר כך חשבנו, התוצאה היא שיש לנו היום הרבה פרויקטים לא גמורים שהשקענו עליהם הרבה חודשי עבודה והיום עם הידע והניסיון שצברנו היינו עושים אותם אחרת, כך שבזבזנו הרבה מאוד זמן וכסף.

אני רוצה לחסוך לכל אחד מכם את הזמן והטעויות שאנחנו עשינו במהלך הדרך שלנו להצלחה כלכלית ולפרט לפרטי פרטים את מבנה התוכנית העסקית לשיווק באינטרנט, נכון זה נראה על פניו שכל בעל עסק יכול לענות על השאלות הנ"ל ולהכין בעצמו תוכנית שיווק לעסק אך זו ממש לא חוברת עבודה לבית הספר והכנת תוכנית חובבנית תגרום לעסק שלכם להתנהל ולהיראות לא מקצועי. האם העסק שלכם הוא תחביב ? אם אתם חושבים שלא אז תנו למקצוענים להכין עבורכם תוכנית שיווק לאינטרנט עבור העסק שלכם.

רוב העסקים צריכים ייעוץ עסקי, יועץ עסקי שיכין עבורם תוכנית עסקית מקצועית מקיפה ולא רק עבור פרסום באינטרנט והחלק השיווקי. ישנם סוגי רבים של תוכניות עסקיות, תוכנית עסקית להגדלת העסק, תוכנית עסקית לאתרי אינטרנט ואפליקציות, תוכנית עסקית לסטארט אפ וגיוס משקיעים, תוכנית עסקית היא סוג של בדיקת היתכנות של מעבר מרעיון למוצר רווחי ומוצלח.

 

מה כולל מחקר שוק לצורך שיווק באינטרנט?

הכרת השוק שאליו אנו פונים הוא תנאי הכרחי להצלחה ולכן אלינו לבצע תהליך ארוך של איסוף מידע.

 

מי הם הלקוחות הפוטנציאלים של העסק ? פילוח ע"פ גיל, מין, סטאטוס , לאחר מציאת מכנה משותף לכל קבוצת לקוחות נבצע התאמה של המוצר או השירות לסוגים השונים של הלקוחות.

 

איפה הלקוחות שלנו נמצאים ?

 

מיקום גיאוגרפי, באילו אתרים הם גולשים ? יותר חשוב שבעל העסק יחליט מראש מהם גבולות אזור השוק שהוא מוכן לעבוד בו, האם הפעילות תתרכז בעיר או במספר ערים בלבד, פעילות אזורית, ארצית ואולי אפילו עולמית.

 

מה היקף שוק הפעילות ?

 

באינטרנט קל מאוד לבדוק מהו היקף השוק הקיים, לקוח פוטנציאלי "חם קנייה" זה אחד שכבר גיבש דעה וכעת הוא מחפש במנועי חיפוש אצל מי לרכוש את המוצר או השירות, בארץ גוגל חולשת על 92% משוק החיפושים כך שדי לנו למצוא את כל מילות המפתח הפוטנציאליות לאותו מוצר או שירות ולבדוק בגוגל מה היקף החיפושים של כל מילה, מכאן הכל מתמטיקה פשוטה ויש לנו נתונים די מדויקים לגבי גודל השוק. הבעיה שיכולה להתעורר היא מה עושים כאשר נפח השוק הוא מאוד נמוך ? אנחנו פשוט יוצרים את השוק, בטח נשמע קצת הזוי...פתרון בהמשך...

 

מי הם המתחרים שלנו ?

 

ניתוח מלא של אתרי המתחרים ייתן לנו מידע מקיף אודות מילות מפתח רלוונטיות לקידום, דרכי פעולה ושיטות שיווק, אם נדע את היתרונות והחסרונות של כל מתחרה יהיה לנו הרבה יותר קל לבדל ולממש את מלוא הפוטנציאל שלנו ובכך להיות מאוד תחרותיים. היום אנו נמצאים בעידן השיווקי בו עסקים מנדבים מידע באופן שוטף מיוזמתם וזאת על ידי רשתות חברתיות, דיוור לחברי מועדון, עדכוני בלוג ואתר ולנו נשאר רק להירשם ולעקוב אחר השינויים של המתחרים און ליין , האצבע תמיד על הדופק ואפשר להגיב מאוד מהר לחידושים ושינויים בתחום.

 

באינטרנט יש לנו מתחרים ישירים ומתחרים עקיפים , מתחרה ישיר הוא בעצם קולגה לתחום ומתחרה עקיף הוא אחד שיש לו פתרון "אחר" לאותה "בעיה" שאנחנו פותרים באמצעות המוצר או השירות שלנו. מתחרה עקיף שהשירות או המוצר שלו יותר יקרים ורווחיים משלנו יכול להרשות לעצמו לשלם יותר על פרסום בגוגל עבור אותן מילות מפתח ובעצם להשיג דומיננטיות שיווקית באינטרנט. כדי להשיג יתרון משמעותי על המתחרים הישירים והעקיפים אנחנו צריכים הצעת מכר ייחודית וגם יתרון יחסי.

 

מגמות השוק ?

האם השוק שלנו בעלייה או ירידה ? לכל מגמה יש אסטרטגיה שונה ולכן חשוב לזהות את המגמות בזמן ולהתאים את עצמנו למצב החדש. לפעמים שינויי הרגלי צריכה של הלקוחות יכולים לגרום לעסק לשנות לא רק את דרכי השיווק אלא גם את ליין המוצרים והשירותים.

 

מי הלקוחות הפוטנציאלים הגדולים ?

 

יש כלל שאומר ש 80% מההכנסות של עסק נובעות ממכירות ל 20% מהלקוחות שלו, במילים אחרות קבוצה קטנה של לקוחות אחראית למרבית ההכנסות ולכן אליהם אנו נפנה את מירב מאמצי השיווק.

 

מה פוטנציאל המכירות ?

 

הדבר החשוב ביותר כאשר נכנסים למהלכי שיווק ומכירות הוא לדעת מה תקציב השיווק והפרסום השנתי בעסק אחרת לא ניתן להכין תוכנית שיווק רצינית. באינטרנט יש מושג שנקרא יחס המרה שאומר מה % הגולשים שבצעו רכישה או ממשו מטרה אחרת של האתר. אם אנחנו יודעים מה ההוצאות שלנו עבור מוצר ספציפי ומה הרווח לאחר מכירה נוכל לדעת את נקודת האיזון שזהו בעצם התקציב המקסימאלי שנוכל להשקיע עבור הבאת לקוח בודד, בדרך זו נוכל גם לחשב את צפי התקציב הכולל.

 

בעיות והזדמנויות , זיהוי בעיה ומציאת פתרון = הזדמנות

 

לא מספיק רק למצוא הזדמנויות צריך גם לבצע פעולה ויפה שעה אחת קודם. יש היום תחרות עצומה בין אתרי אינטרנט רבים ולכן מימד הזמן לנקיטת פעולה הוא קריטי. יש לכם רעיון חדש ? תהיו בטוחים שעוד כמה קבוצות בארץ ובעולם עובדים על אותו רעיון ומי שיעלה לאינטרנט ראשון ויבצע שיווק יעיל כנראה "יזכה" בכל הקופה. חשיבה מחוץ לקופסא יכולה להביא מתוך העסק הפיזי לעולם האינטרנט רעיונות חדשים ומלהיבים בעלי פוטנציאל לרווחים נאים.

 

מה יתרונות העסק \ מוצר ?

 

אנחנו חייבים לבחור יתרון בולט שעליו נבסס את המסר השיווקי, באמצעות בידול עיצובי ומסר שיווקי ניצור תדמית מתאימה עבור העסק, אנו נפנה לרגש או "לשכל" של הלקוח, נעביר מסר של אמינות, מקצועיות ואיכות, השאיפה היא להפוך את המוצר או העסק למותג או יותר נכון מותג מנצח דבר שיגרום להנעת הלקוח לפעולה, רכישה מאיתנו.

 

הכנת תוכנית פעולה מעשית

 

מה צריך ועל מה אפשר לוותר, כמובן מה הדרך הנכונה לשלב בין כל מרכיבי השיווק ? אפיון אתר שיווקי, עיצוב תדמית ומיתוג ( הכנת מוצרי דפוס ) הפצה : ערוצי שיווק ופרסום, יחסי ציבור, פרסום באינטרנט , שיווק ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, שיווק ויראלי, שיווק וידאו, קידום אתרים בגוגל, חשיבה מחוץ לקופסא, דיוור למועדוני חברים, רכישת לידים, החלפת קישורים וקניית תנועה של גולשים לאתר מאתרי נישה ממוקדים.

הצעת מחיר בקליק

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.