להבדיל בין פרסום אורגני לבין פרסום בתשלום
לפני שנסביר על יעדים ומטרות לפרסום בפייסבוק, כדאי לענות על שאלה בסיסית- איך לפרסם בפייסבוק? חשוב מאוד להבין את ההבדל בין פרסום ממומן בפייסבוק לבין פרסום אורגני :
פרסום אורגני בפייסבוק - פרסום בחינם, ניתן להפיץ פוסטים בדפי אוהדים וקבוצות, זה לא ממש בחינם מפני "שמישהו" צריך להשקיע שעות עבודה רבות בחיפוש והרשמה לקבוצות ודפי פייסבוק, ולאחר מכן "לעשות העתק הדבק" לפרסום עצמו. ישנן חברות קידום בפייסבוק שתמורת מספר מאות שקלים לכל פוסט יעשו הפצה ויראלית של פרסום שתיתנו להם, אם תקציב הפרסום שלכם הוא רק כמה מאות שקלים בחודש אולי הפתרון הזה יהיה טוב עבורכם, אל תצפו לתוצאות גבוהות, תקבלו בעיקר חשיפה ולא לידים!
פרסום ממומן בפייסבוק - מודעות בתשלום, אם המטרה שלכם היא להביא לקוחות חדשים מהפייסבוק אז תצטרכו להשקיע כסף בקמפיין פרסום, כל אחד עם ידע בסיסי יכול לפרסם לבד בפייסבוק אבל זה יהיה פרסום מאוד מוגבל שלא ישיג תוצאה אופטימלית ולרוב זו תהיה זריקת כסף לפח!
אין בעיה לייצר לידים בפייסבוק אבל מאוד קשה לייצר פניות איכותיות! בניגוד לגוגל, שם אנשים מחפשים מוצר, בעל מקצוע או פתרון לבעיה, לכן הם ממוקדים במציאת הפתרון. בפייסבוק אנשים גולשים בעיקר כדי להעביר זמן ולהתעדכן מה חדש אצל החברים ועל הדרך רואים פרסומות, בגלל שגולש בפייסבוק נמצא "בסטייט אופ מיינד" אחר, אז גם אם הפרסום רלוונטי עבורו הוא מתקשה לראות זאת ככזה, ולכן קשה להמיר חשיפות לפרסומת - לפניות בפועל.
מכשול נוסף בפרסום בפייסבוק הינו מציאה של קהל היעד הנכון, בעוד שמערכות הפרסום בפייסבוק נותנת אפשרות לעשות סינון של עיר, גיל, מין, תחביבים ותחומי עניין... עדיין לא ניתן לדעת, מי באמת צריך כרגע את השירות או המוצר שלכם, מי שאינו צריך את השירות שלכם באותו רגע שהוא צופה בפרסומת לא ישאיר פנייה!
המפתח לפרסום יעיל ורווחי של מודעות פרסום מקצועיות בפייסבוק כוללות את המרכיבים הבאים :
( הפרסום האורגני היחיד שמצליח להצדיק את העלות )
לעשות לאנשים טוב על הלב והנשמה זו ברכה ומצווה גדולה, "הרבה פעמים אנשים לא יזכרו מה אמרת אבל לנצח ינצרו את ההרגשה הטובה שנתת להם" ואין כמו הפייסבוק בשביל זה.
המתכון הסודי להרגשה טובה וחיוך - חיוך עושה קסמים!
אם אתם רוצים להרגיש טוב? תגרמו לאנשים אחרים להרגיש מעולה, תחושת הסיפוק תעניק לכם הרבה רגעים של אושר.
מתי אפשר לגרום למישהו להיות מאושר? לא חסרים הזדמנויות, כל יום יכול להיות מיוחד, רק צריך תמיד לחשוב ולפעמים ביצירתיות.
ברכות לפרסום עסקים - קשה מאוד ״לתפוס״ את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים וגם את אלה של הלקוחות הקיימים, ועוד יותר קשה להשיג את אותו קשב מיוחל בלי ״שצופי הברכה״ ירגישו שזו עוד פרסומת... ברגע שזה קורה, אז לא רק מאבדים את האפקט השיווקי אלא נוצר מצב של סלידה ״מהמותג״ ובמקום לעשות טוב יוצא רע.
בטח שמתם לב לפרסומי מזל טוב ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק, כאשר יש למישהו יום הולדת אז הרבה "בעלי עסקים" מצטרפים לחגיגה ומפרסמים מזל טוב עם 99% תוכן פרסומי בצירוף המילה מזל טוב... זה עושה נזק! כדי לעשות פרסום טוב לעסק שלכם, כדאי שתשומת הלב תהיה נטו על האדם שחוגג ורצוי להכין משהו מקורי, מרגש ואישי, דבר שיגרום לאותה ברכה לקבל הרבה לייקים ולמותג שלכם לקבל חשיפה גדולה והכי חשוב, חשיפה חיובית! מספיק שתוסיפו את לוגו העסק באחת מפינות הברכה.
הברכות מייצרות לידים חדשים וגם עושות "אחלה" שימור ללקוחות קיימים, לקוח אשר גרמתם לו להרגיש מיוחד, יודע שאתם חושבים עליו ומשקיעים בו, אותו לקוח שמח ומרוצה, ילך אתכם דרך ארוכה וגם ימליץ על השירות והעסק שלכם למעגל לקוחות פוטנציאליים נוספים.
מה חשוב לעשות כדי לבנות פרסום ברכה מנצחת? כל אחד מאיתנו תמיד מחפש את עצמו בתמונה הגדולה, אפשר להגיד תרתי משמע... לכן צריך לשלב תמונה של "חתן השמחה" ולאחר מכן להוסיף תמונת אווירה, להפריח לבבות ובלונים, להדליק כוכבים זוהרים ושאר אנימציות מדליקות. בסוף תקבלו ברכה ייחודית, מקורית ומדליקה.
לא רק ימי הולדת הם סיבה טובה לפרסם את העסק - לפני שנים רבות, בימים שהעיתונים היו המדיה המרכזית, היה בעיתון מדור פרסומי בו פורסמו עסקים אשר "מברכים" עסקים שנפתחו, הולדת בת, מזל טוב לבר מצווה לבן של כוכב כדורגל, חתונה וכל סיבה למסיבה היתה בעצם סיבה לפרסום העסק. למה שלא תעשו את אותו דבר דרך הפייסבוק? יהיה כיף, אנחנו מבטיחים!
גולשים שמחפשים שירות או מוצר לאחר שביצעו חיפוש בגוגל - ברשותנו רשת אתרים אשר בה גולשים מעל 200,000 אנשים בחודש לאחר שביצעו חיפוש בגוגל, אנשים שכבר ידוע לנו מה הם חיפשו, כ 98% מהאנשים שגולשים לאתרי אינטרנט לא משאירים פנייה בצור קשר וגם לא מתקשרים, אבל עדיין אפשר להמשיך לפרסם להם בדרכים וגישות שונות, בשפה המקצועית זה נקרא רימרקטינג.
לצורך הדוגמא נניח ש 780 גולשים נכנסו לאתרינו לאחר שחיפשו בגוגל את המונח - השתלות שיניים, 764 אנשים מתוכם לא השאירו פנייה ואפשר להמשיך לפרסם להם בפייסבוק, אין טעם שנפרסם אתר שהם כבר ביקרו בו אך אפשר לפרסם לקוח אחר מאותו תחום, נניח בעל מרפאת שיניים מפתח תקווה, בעזרת מערכת הפרסום של פייסבוק נסנן ערים, גילאים ושאר פרמטרים וזאת כדי לזקק את בחירת הקהל לכזה שיהיה הכי רלוונטי עבור מרפאת השיניים בפתח תקווה.
קהלים דומים - מדובר על לקוחות פוטנציאלים חדשים אשר מאוד דומים ללקוחות הקיימים שלכם כיום בעסק, פייסבוק מאפשרת להטעין רשימת טלפונים או מיילים ולבצע חיפוש של אנשים דומים. כדי שהפרסום באמת יצליח אז פרט לזה שצריך לדעת טכנית איך לחלק ולסנן נכון את הקהלים במערכת של פייסבוק עצמה, צריך שתהיה לכם רשימת לקוחות בהווה ובעבר או לפחות רשימה של מתעניינים.
דרך נוספת ויותר מדוייקת למצוא קהל מתאים היא דרך ריטרגטינג ממאגרי מידע, מפניות וקניות שבוצעו בעבר, אם נחזור לרגע לדוגמא שנתנו עבור פרסום מרפאת השיניים אז כאן נניח אנחנו רוצים לגייס לקוחות מתעניינים לנישה ספציפית, לצורך הדוגמא יישור שיניים, לא יעזור לנו לבנות קהל סביב כל מי שפנה לטיפולי שיניים ואז נשתמש רק בפניות שקבלנו בעבר ליישור שיניים. בדרך זו נאתר באופן יותר מדוייק את הקהל הדומה.
מחיר פרסום קמפיין ממומן בפייסבוק
2,000 ש"ח לחודש.
לא כולל תקציב הפרסום.
כולל עיצוב דף נחיתה, מערכת ניהול לידים, כתיבת פוסטים, עיצוב באנרים, הקמה וניהול קמפיין ממומן.
* ניתן לנסות חודש אחד.
או לחילופין לעשות פרסום אורגני ( מתאים לבעלי תקציב נמוך )
מחיר הפצת פוסט אורגני בקבוצות ודפי אוהדים בפייסבוק
500 ש"ח לפוסט.
כולל עיצוב באנר, כתיבת תוכן ושיתוף בעד 50 קבוצות ודפי אוהדים.