קבל הצעת מחיר מהירה ובחינם!

מדריך לקניית לידים

מחפש חברה מקצועית לקניית לידים? מבולבל ממגוון ההצעות בשוק? תן לנו לעשות לך סדר.

לידים חמים מגוגל ושאר מנועי חיפוש

 

הליד הכי איכותי שיש!

לידים איכותיים מגיעים ממנועי חיפוש כאשר אותו גולש מחפש את השירות או המוצר על דעת עצמו וללא התערבות פרסומית שלנו ובדרך כלל גם מבצע את הרכישה בטווח של 1-3 חודשים, השאלה האם הוא יבצע את הרכישה אצלך או אצל המתחרים ?

מנוע החיפוש הפופולארי בישראל הוא גוגל החולש על 92% מהחיפושים. ניתן לבדוק כמות חיפושים עבור מילה או צמד מילים ספציפי וכך לדעת את כמות התנועה הכוללת בנושא מסוים, הכל מתמטיקה פשוטה ומתוך הנתונים על כמות החיפושים אנו יכולים להעריך באופן די מדויק כמה פניות פוטנציאליות ( לידים ) אנחנו יכולים לספק לך הלקוח ובאיזה מחיר.

 

אילו סוגי תוצאות מוצגים במנוע החיפוש של גוגל?


1) תוצאות "אורגניות", אילו אתרים אשר מופיעים ללא תשלום והגולשים מאוד אוהבים להיכנס אליהם מכיוון שזו מעין המלצה של מנוע החיפוש לגבי טיב האתרים. תחשבו, אם תוצאות החיפוש לא יהיו טובות אז אנחנו נעבור לחפש במנוע חיפוש אחר...

כדי להגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש צריך לבצע תהליך אשר נקרא קידום אתרים, המומחיות שלנו ב IL-BIZ קידום עסקים באינטרנט היא להגיע לדף הראשון בגוגל בתוצאות החיפוש האורגניות. ברשותנו אתרים רבים במגוון תחומים אשר כבר נמצאים היום בדף הראשון בגוגל ודרכם לקוחותינו מקבלים פרסום וכמובן לידים איכותיים.

2) תוצאות "ממומנות" : מודעות פרסום , כאן אנו "מביאים" לידים על ידי קניית תנועה של גולשים לאתרים שלנו או לדף נחיתה שנבנה במיוחד לשירות או מוצר ספציפי של הלקוח, חלק מהתנועה "תהפוך" ללידים והחוכמה היא להגיע למצב שבה עלות הפרסום נמוכה משמעותית מהרווח שנפיק עבור הלידים עצמם. לידים אשר מגיעים ממודעות פרסום במנועי חיפוש הם לרוב איכותיים.

לידים מפייסבוק ושאר רשתות חברתיות

 

לידים מפרסום ברשתות חברתיות, לידים לא ממוקדים ופחות איכותיים

יתרונות – ניתן להביא כמות נכבדה של לידים, פרסום בפייסבוק בתשלום לקבוצות אוכלוסיה וקהלי יעד המחולקים לפי פרמטרים של עיר, מין, סטטוס ותחומי עניין מאוד פופולארי, טוב בעיקר למיתוג ותדמית ופחות לאיסוף לידים.

חסרונות – איכות הלידים נמוכה, עלויות גבוהות והשיטה לא מתאימה לרוב התחומים הקיימים.

יש גם עלויות נלוות, עקב ריבוי הפניות מבוזבז זמן רב על חזרה לטלפונים כאשר אחוז הסגירות מאוד נמוך, רק אנשי מכירות מקצועיים יצליחו להצדיק כלכלית את שיטת הפרסום הזו. תמיד יש יוצא מן הכלל ובפייסבוק יש מספר תחומים בודדים שמצליחים להביא לידים ותוצאות טובות מאשר גוגל.

לידים מיוטיוב - לידים מפרסום וידאו ברשת

יתרונות – עלויות זולות, עלות חד פעמית עבור הפקת וידיאו וגם ההפצה ברשת די זולה. לפעמים הדרך הטובה ביותר להעביר ולהמחיש מסר היא על ידי סרטון וידאו.

חסרונות – פחות ממוקד לקהל היעד ולכן איכות הלידים מאוד נמוכה, יש בעיקר פניות של מתעניינים ולא של לקוח מגובש שכבר החליט שהוא צריך את המוצר או השירות.

לידים מאתרי השוואת מחירים

כמה עולה

איכות הלידים תלויה במקור הליד, הכוונה מהיכן הגולש הגיע? אם הגולש הגיע במקור ממנוע חיפוש אז כמובן שהליד מאוד איכותי ואם הגולש הגיע מקמפיין פרסום בתשלום אז כמובן שנראה כמות לידים יפה אך האיכות תהיה מאוד נמוכה.

יתרונות - כמויות מאוד גדולות של לידים במחיר מאוד סביר, אנשים שמחפשים מחיר הם צעד אחד לפני רכישה וכעת הם עושים את הבדיקה האחרונה, יש טעות לחשוב שמי שמחפש מחיר הוא רק מתעניין או אחד שלא מעניין אותו האיכות אלא רק לקנות בזול, זה ממש לא נכון!  אף אחד לא רוצה להיות פראייר ולכן בודקים את עניין המחיר.

חסרון - לא כל אחד יודע למכור ליד כללי, הכוונה בליד כללי הוא שהלקוח צריך את המוצר או השירות שלכם אבל הוא לא מכיר את העסק שלכם. לקוחות אשר רוכשים ממני לידים מקבלים הדרכה כיצד להגדיל מכירות עבור לידים כלליים.

לידים מאינדקסים ופורטלים

חסרון – מעט מאוד לידים וסיכוי סגירה מאוד נמוך וזאת עקב ריבוי המתחרים המפרסמים באותו תחום.

יתרון – רק אם הפרסום מאוד זול הוא יכול להצדיק את עצמו, מחיר פרסום באינדקסים מושפע בדרך כלל ממיקום המודעה, ככל שהמודעה ממוקמת גבוה יותר כך העלות עולה. לרוב פורטלים מתמחרים פרסום ע"פ כמות צפיות והמחירים מאוד נמוכים.

לידים לעסקים B2B

לידים לעסקים

לידים לעסקים שעובדים עם עסקים אחרים ולא עם לקוחות פרטיים

יתרונות - קהל היעד ידוע מראש, ניתן למצוא אותו באינטרנט בקלות יחסית ולכן לארגן רשימת לקוחות פוטנציאליים זה לא בשמיים, מכיוון שמדובר על לקוחות עסקיים אז לא מדובר כאן לרוב על עבודה "מזדמנת" אלא עבודה חודשית קבועה ולכן גיוס לקוח שווה הרבה מאוד כסף ובעל עסק שמבין עניין מוכן לרוב לשלם "כסף טוב" על לידים וגם לתגמל על סגירות בפועל.

חסרונות - היתרון הוא גם החיסרון, מכיוון שמדובר על עבודה קבועה אז סביר להניח כי לכל בית עסק יש כבר נותן שירות קבוע שהוא מרוצה ממנו ולכן צריך לחכות בסבלנות "לקצר" בניהם שזו בעצם ההזדמנות לקבל צ'אנס להתחלת עבודה

אנחנו בחברת איי. אל. ביז קידום עסקים באינטרנט מומחים בשיווק B2B לעסקים ויכולים לדאוג שכל הלקוחות העסקיים הפוטנציאלים יכירו אותך ויראו פרסומים שלך באופן שוטף ולא פחות חשוב יבינו שאתה מקצועי במה שאתה עושה.

לידים מטוייבים - לידים לאחר סינון טלפוני

לידים מטוייבים

יתרונות - שיחה מקדימה מול לקוח פוטנציאלי יכולה לעזור במספר מישורים :

סינון לידים לא איכותיים

שכנוע לקוחות ומתן המלצות מתוך נקודת מבט אובייקטיבית, דבר שיעזור בתהליך המכירה עצמו.

הכל פתוח - שיחה מקדימה, זה סוג של כל האופציאות פתוחות, דלת האפשרויות לא נסגרה, טיוב שנעשה ע"י איש מכירות מקצועי בוודאות יצור יותר פגישות ומכירות.

חסרונות - יש הרבה שרואים במחיר הליד כמאוד יקר ביחס לכל שאר סוגי הלידים, כי כאן בנוסף לקניית הלידים הרגילה ( לא משנה מאיזה מקור הגיע הליד ) יש תשלום לאיש הטלמקרטינג, במקרה הזה לרוב היקר יוצא יותר זול מהאלטרנטיבות וזאת מפני שיש יותר מכירות ומיניסון שלנו באיי אל ביז זו האופציה המשתלמת ביותר, אצלנו זה תחת קטגוריה של יתרון ואפשר אפילו להגיד משמעותי.

לידים קרים - שיחות לרשומות טלפונים

לידים שהגיעו ממרכזי call center, שיחות יזומות לרשימות קרות ( אנשים שלא פנו ולא חיפשו את השירות או המוצר )

יתרונות - ניתן לגייס הרבה לידים ובעיקר לידים בלעדיים.

חסרונות - ליד לא איכותי בעליל, קשה להפוך את הליד למכירה בפועל, לרוב "הלקוחות הפוטנציאלים" לא זוכרים בכלל שהשאירו פנייה.

לידים מדיוור אלקטרוני - שליחת מיילים לרשימות דיוור ומועדוני חברים

 

יתרונות - קהל יעד אינסופי, ניתן לרכוש רשימות דיוור גדולות ומפולחות ובמקביל להביא בשליחה אחת בודדת די הרבה לידים.

חסרונות - לידים באיכות בינונית, חלק ממקבלי הדיוור לא יאהבו לקבל את המייל, מבחינתם זה דואר זבל ויהיו להם רגשות שלילים למותג המפרסם, הבעיה הנוספת היא ריבוי תביעות עבור שליחת ספאם ללא אישור דבר שיכול בקלות להביא את כל פעילות השיווק למצב של הפסד, בישראל יש אלפי תובעים סדרתיים, אנשים שנרשמים לקבלת דיוור ומיד לאחר הדיוור הראשון שהם מקבלים, במקום לעשות "הסרה" מרשימת התפוצה הם מבקשים במייל חוזר שלא ישלחו להם יותר דיוור וכזה לא קורה הם מגישים תביעה.

ליד כללי מול ליד ממוקד מפרסם

ליד כללי הוא פנייה של לקוח מתעניין אשר פונה לקבלת שירות מאתר השוואת מחירים או אתר ממוקד נישה ואותו לקוח אינו יודע מי הם בעלי המקצוע אשר מספקים את השירות, הוא פשוט סומך על האתר שיפנה אליו בעלי מקצוע איכותיים ואמינים.

ליד ממוקד והכוונה ממוקד "בעל מקצוע" , זהו ליד זהה לליד כללי אך כאן יש פנייה ישירה לאותו נותן שירות וכמובן שהסיכוי לסגירת עסקה הוא קצת יותר גדול.

ככל שיהיו יותר פרטים אודות נותן השירות כך יגדלו סיכויי הסגירה אך כמות הלידים תרד משמעותית!

 

איך להגדיל את כמות הלידים ? הגיע הזמן לשפר יחס המרה

חסכון כספי ועלייה בכמות הלידים האיכותיים מושג באמצעות שיפור איכות "דף הנחיתה" הכוונה לדף האינטרנט שהגולש המתעניין רואה בטרם הוא מחליט האם לשלוח לנו פנייה או לוותר. דבר אשר מוביל אותנו לשאלות הבאות : ליד כללי או ליד ממוקד ? פרסום באמצעות מיניסייט או אתר ?

פרסום באמצעות מיניסיט, דף נחיתה או אתר אינטרנט?

מיניסייט בדרך כלל הוא אתר של דף אחד, הוא יכול להיות בעל כתובת אינטרנט עצמאית או דף בתוך אתר נישתי גדול.

יתרונות מיניסייט : עלות זולה יותר מאשר הקמת אתר אינטרנט.

חסרונות : יש לרכוש תנועה מכיוון שהוא לא בנוי להתקדם במנועי חיפוש ואין בו הרבה אינפורמציה, מה שבאתר אינטרנט יש.

המלצה שלי : אפשר להרוויח משני העולמות, לבנות אתר נחיתה למעשה ממש כמו האתר הזה, כל דף ממוקד ורלוונטי בפני עצמו לאותו מוצר או שירות דבר שיגרום להוזלה משמעותית בעלויות הפרסום ומצד שני גם לעלייה ביחס ההמרה, אתר נחיתה יצליח גם להתקדם בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש ולהביא לנו תנועה חינמית לאתר.

לסיכום :

דפי נחיתה

לכל עסק או חברה יש שיטת עבודה שונה ולכן מומלץ לבדוק מספר אפיקי קניית לידים בטרם משקיעים את מלוא תקציב הפרסום, מניסיון שלנו למרבית העסקים מתאים לקנות לידים חמים מאשר רשימות קרות... ( לידים קרים ) , לידים מחולקים עדיפיים מבחינת מחיר ותתפלאו לשמוע גם יחס סגירות גבוה יותר מאשר לידים בלעדיים. בתחומים שמספר החיפושים בגוגל נמוך אז אין הרבה ברירה למי שרוצה לגייס הרבה לידים והוא נאלץ לפרסם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ויוטיוב ולקנות מאגרי מידע קרים לצורך דיוור או call center.

 

אולי יעניין אותך?

 

לידים איכותיים

מהי הדרך הנכונה לחזור ללידים ( וידיאו )

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!