קבל ייעוץ בחינם לכתיבת תוכן שיווקי

תוכן משוכפל

גוגל בחר להילחם בתוכן הכפול שיש באתרים רבים בכדי לנקות את הרשת, קידום אתרים מקצועי, מחייב הערכות מחודשת.

 

האם קיים באתר שלך תוכן משוכפל?

לפני מספר חודשים חל שינוי בהתיחסות של גוגל לדפים המאונדקסים באינדקס שלו. מאחר ותחום האינטרנט צומח בקצב מרשים, הרי שבכל יום עולים מאות אתרים לרשת ונוספים עשרות אלפי עמודים לאינדקס, גוגל בחר להילחם בתוכן המשוכפל שיש באתרים רבים בכדי לנקות את הרשת, קידום אתרים מקצועי, מחייב הערכות מחודשת.

אחת הבעיות הגדולות בתחום קידום אתרים באינטרנט וקידום אתר בגוגל בפרט ואשר עלתה לאחרונה עם שיפור באלגוריתמים של גוגל הוא דפים באתר שהם למעשה דפים כפולים. הווה אומר דפי תוכן שהם זהים אחד לאחד ואשר נוספו למנוע החיפוש. זו בעיה גדולה בתחום קידום אתרים והיא נפוצה בעיקר כאשר מתכנת או בונה האתר נותן מספר שמות לדף מסוים בעיקר דף הבית. עובדה זו מעבר לכך שהיא מיוחסת לבעיית מבנה, פוגעת באתר כאשר חוזק העמוד או מדד ה- PR מתחלק על פני מספר עמודים מה שגורם להחלשת העמוד בתוצאות החיפוש.

הפתרון לבעיה זו, מעבר לקריאה לכל דף בשמו (אם זה ניתן) הוא שימוש בתג מטה חדש  canonical tag, תג זה אומר למעשה לרובוטים של מנוע חיפוש גוגל כי לדף עם תוכן ספציפי יש רק שם אחד ולא משנה כתובת ה- url שניתנה לדף, כל זמן שיקראו לדף ולא משנה באיזה שם התג יגרום להביא את העמוד הרלוונטי ללא כפילויות.

שאלה נוספת שצריכה להישאל בתחום קידום אתרים באינטרנט היא האם יש כפילויות תוכן בין האתר לאתרים אחרים מעבר לעובדה שמדובר על העתקה וכל העניין המשפטי סביב זכויות יוצרים הרי שמדובר על תוכן זהה, גוגל אינו מעוניין לתת פרס למעתיקים ולכן הוא יעיף מתוצאות החיפוש אתרים שיש בהם תוכן מועתק ולכן אחד הטיפים לבעלי אתרים הוא להימנע מהעתקת תוכן- זה פשוט פוגע באתר וגם אל תנסו לרמות את מנועי החיפוש, הם יודעים שיש כאלה שעורכים מאמרים ולכן עשו זו בתבונה. אתם בוודאי שואלים את עצמכם כיצד גוגל יודע ובכן התשובה היא די פשוטה הוא פשוט יודע כמעט הכל.

היום ע"י לחיצת כפתור ניתן לדעת מי מעתיק מכם תוכן, שימוש בתוכנה טובה הנמצאת באתר copyscape.com תוכל לתת לכם תשובה מהירה מי מעתיק מכם או חלילה ממי העתקתם ישנה גם גרסת מקצוענים שנותנת תוצאות מעבר לעשרה אתרים שהעתיקו מכם אולם בשלב ראשוני לא מומלץ לקנות תוכנה זו ועדיף להשתמש בתוכנה או בכלי החינמי הזה, כאשר תבצעו קידום אתרים למספר רב של לקוחות אז השימוש שעולה תשלום יהיה רלוונטי מבחינתכם. קידום אתר באינטרנט יש לעשות לתוכן מקורי בלבד אחרת חבל על המאמץ.

 

לסיכום

קידום אתרים באינטרנט רצוי שיעשה עבור הגולש אולם קידום אתרים צריך הוא להיעשות גם עבור מנועי החיפוש. יש להסביר ללקוחות המעוניינים בקידום אתרים כי חייבת להיות פשרה. הפשרה באה לידי ביטוי לעיתים על חשבון מלל שלעיתים אינו נראה מתאים ואופטימאלי עבור הגולש אבל אין מה לעשות, המטרה של קידום אתרים באינטרנט היא אחת ויחידה, ביזנס, עלינו להפיק מהפלטפורמה הזו את המירב כדי למקסם את הכנסות העסק ולכן קידום אתרים הוא גם סוג של פשרה.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!