קבל ייעוץ בחינם לקישורים לאתר

קישורים לאתר

מה הקשר בין קישורים נכנסים לאתר אינטרנט לבין קידום אתרים?

קידום אתרים באינטרנט מחייב שימוש בקישורים, ללא הצבעות אמון על האתר אותו אנו מנסים לקדם, ההתקדמות תהיה איטית אם בכלל, כיצד בונים פרופיל קישורים מתאים?

איזה מקורת קישורים אפשריים יש? ממה כדאי להימנע כאשר אנחנו מקשרים או מקושרים ע"י אחרים? כיצד קישורים משפיעים על קידום אתרים בגוגל

 

כיצד בונים קישורים?

נשאלת השאלה כיצד בונים פרופיל קישורים מתאים לאתר אותו אנו רוצים לקדם?

התשובה לשאלה הזו פשוטה ביותר אולם קשה מאוד לביצוע. הבנו כבר כי קידום אתרים איכותי בנוי על הצבעה של אתרים אחרים על האתר אותו אנו רוצים לקדם, עוד הוסבר כי הוצאה של קישור מהאתר שלנו מחלישה את קידום האתר שלנו ומורידה את  ה-PR ,ובכן כיצד משיגים קישורים מאתרים אחרים. חשוב לדעת כי קניית קישורים על פי גוגל בכסף אסורה בהחלט, אולם ישנן דרכים אחרות בהן ניתן לתת משהו ותמורת זה לקבל קישור זה בהחלט מותר בשלב הזה.

לאחרונה גוגל הודיע כי גם שווה כסף אסור מבחינתו. מה זה אומר שאסור לקנות קישורים? מה שזה אומר במילים אחרות וחשוב כי נקודה זו תובהר היטב: קידום אתרים ע"י קניית קישורים בהנחה והיא מתגלה לגוגל תרחיק את האתר אותו קידמתם מתוצאות החיפוש. כיצד גוגל יודע שקניתם קישורים? גוגל פתח סוג של מלשינון ותאמינו לי כאשר מציגים לגוגל הוכחות על קנייה או מכירה של קישורים האתרים שעברו את העבירה הזו מוענשים ועפים מתוצאות החיפוש, יש דרכים אחרות לבצע קידום אתרים מבלי לעבור על כללי המשחק, רק צריך להפעיל את הראש.

 

קידום אתרים - פרופיל קישורים

החוכמה שבמלאכת הקישורים היא לתת או לקבל קישורים במינון ובקצב מתאים, חשוב לבנות תמהיל מאוזן של קישורים שזה שווה ערך לקידום אתרים מקצועי, זו לא חוכמה להפציץ בקישורים בתחילת הדרך ולהירדם מספר חודשים אחרי ביצוע קידום אתר ראשוני, בטווח הקצר אולי זה יהיה אפקטיבי אולם לאורך זמן האתר ירד בדרוג התוצאות.

חשוב לנהל את הקישורים בצורה פרטנית ולבחון כל מקרה לגופו. אנחנו לא רוצים, אפילו בטעות, שהקישור שלנו יתפרש כמסחר סוסים. לכן חשוב לעבוד מול עם כאלו שאנחנו מכירים!
חשוב ביותר לבנות פרופיל קישורים מגוון ככל שניתן.

חשוב עבור קידום אתרים לבנות את פרופיל הקישורים בקצב המתאים – אחת לחודש להוסיף קישור מסוג כזה ואחד.

להלן מספר מקורות קישורים אפשריים עבור קידום אתרים באינטרנט:

אתרים בעלי אופי ותוכן משותף
אתרים סמכותיים
אינדקסים (לא כל אינדקס מתאים)
פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות
כתבות באתרים אחרים
ידיעות חדשותיות באתרי חדשות
קישורי פוטר
סימניות
תגובות גולשים תחת פיקוח

בעבודת קידום אתרים באינטרנט יש להימנע:

מקישור מאתרים "רעים", אתרים רעים אלו אתרי סקס אתרי הימורים, קידום אתרים מסוג זה דורש שימוש בטכניקות פסולות בגוגל, ככלל גוגל אינו אוהב אתרים מהסוג הזה ומומלץ להימנע להיות קשור לאתרים אלו בכל דרך שהיא כמובן שאסור לתת קישור לאתר "רע". מומלץ גם להימנע כאשר עושים קידום אתרים לגיטימי מקישורים לדפי קישורים, חוות קישורים ואתרי החלפת קישורים, כל אלו בטווח הארוך מפריעים מאוד ל- קידום אתרים אמיתי ואיכותי.

 

חשיבות קישורים פנימיים בתוך האתר לקידום

ישנם קישורים פנימיים וישנם קישורים חיצוניים. מאמר זה עוסק בחשיבותם של הקישורים הפנימיים (משקל הקישורים) באתר וההשפעה העצומה שיש לקישורים אלו על התקדמות דפים ספציפיים לראש תוצאות הדירוג במנועי חיפוש רק ע"י עבודה פנימית של מקדם האתר.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום קידום אתרים באינטרנט הוא קישורים לאתר. קישור הוא בעצם הצבעת אמון של אתר אחר על האתר שלנו. עבודת קידום אתרים מחולקת למספר ענפים כאשר הענף המרכזי הוא בניה של מערך קישורים נכנסים ויוצאים מהאתר ולאתר. ישנם קישורים פנימיים וישנם קישורים חיצוניים.במאמר זה אנסה להסביר את החשיבות של הקישורים הפנימיים באתר מבחינת קידום אתרים באינטרנט.

קידום אתרים ע"י קישורים פנימיים

אחת מהדרכים לקדם אתר היא ע"י קישורים פנימיים. אתם בוודאי שואלים כיצד ניתן לבצע קידום אתר באמצעות קישורים פנימיים הרי אף אחד לא הצביע עלינו, מדוע שהאתר יתקדם? ובכן התשובה היא שניתן לחזק אתר ע"י קישור פנימי. כיצד עושים זאת? ראשית לאחר מחקר מילות מפתח אשר ביצענו גילינו עבור הלקוח כי מילה או ביטוי ספציפי הוא זה שמתאים לנו לעבוד לפיו והוא זה שיכניס הכי הרבה תועלת כאשר גולשים יגיעו אליו באתר. לאחר שהחלטנו על אותו עמוד אותו אנו רוצים לקדם באינטרנט יש לבנות מפה של כל העמודים באתר ולהתחיל לקשר את אותו העמוד או מספר עמודים שאנו מעוניינים במיוחד בקידומם. לעיתים יתכן כי העמוד אותו נרצה לקדם יהיה עמוד הבית ולעיתים דווקא עמוד אחר. המנוע של גוגל עושה את החישוב הבא:

אם יש לך דף עם משקל קישורים גדול הוא הדף הכי חשוב מבחינתך באתר ולכן כך גם גוגל יתייחס אליו. חשוב להבין בנוסף כי ככל שמוציאים יותר קישורים מדף מסוים – יורדת העוצמה של הקישור. לכן כאשר אנו מבצעים קידום אתרים וכפי שכבר הוסבר בכמה מאמרים, ניתן לקדם שתי מילות מפתח או ביטויים באתר אחד (כאשר מדובר בתחום תחרותי כמו למשל קידום אתרים במילה צימרים הרי שניתן לבצע קידום רק במילת מפתח אחת) נתמקד בדפים עם מילת המפתח ונקשר את הדפים הללו כמה שרק ניתן מדפים אחרים באתר שחשיבותם נמוכה עבורנו.

לעבודה הזו עבור קידום אתרים קוראים משקל קישורים, בהקשר הזה חשוב להבין מושג בשם עומק קישורים. עומק קישורים נספר מדף הבית, קישור מדף הבית לעמוד אחר מוגדר כעומק אחד וכך הלאה, קישור מהדף שקושר לדף הבית ומקשר לדף נוסף הוא בעומק 2 וכך הלאה. ידוע כי גוגל מגיע לעומק שלוש מקסימום ארבע ולכן כאשר מבצעים קידום אתר, יש להימנע מעומק נמוך מכך כיוון שהדפים הללו (בעומק ארבע ואילך) לא יאונדקסו וחבל, גוגל לא ישקיע בקישור עמוק. מבחינתו, זה דף נטול ערך. ככל שהדפים יותר עמוקים  ה- PR  של העמוד יורד. כאשר נבצע קידום אתרים באינטרנט ישנם דרכים להתמודד עם הבעיה גם באופן יצירתי כמו בנייה של מפת אתר באמצעות קישורי פוטר (קישורים בתחתית העמוד שרצים על כל עמוד באתר) וגם ע"י יצירת מפת אתר לגוגל יאהו או בינג בקובץ ששמו XML הממוקם בתקיית השורש.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!