קבל ייעוץ בחינם לקידום אתרים

קידום אתרים ממה צריך להיזהר

קידום אתרים מורכב ממכלול של פרטים כאשר יש לתת דגש על כל אחד מהפרטים הקטנים וזאת משום שהפרטים הקטנים, קובעים בסופו של דבר את המיקום של האתר במנועי החיפוש.

 

קידום אתרים - רב הנסתר על הגלוי

בתחום קידום אתרים באינטרנט רב הנסתר על הגלוי אולם ע"י ניסוי ועוד ניסוי ועוד אחד ולאחר הסקת מסקנות נכונה אנו יכולים לקבוע כי הכיוון הכללי של הדברים (לא במאה אחוז) אמור ללכת לפי הניסיון והידע שנצבר לכיוון אליו ניווטנו בחוכמה. ישנן פעולות שחשובות כאשר מבצעים קידום אתרים באינטרנט אולם ישנן גם כאלה שהוכחו כגרועות ועלינו להימנע מהם כל עוד נפשנו בנו.

להלן הפעולות בתחום קידום אתרים מאיתן עלינו להתרחק רחוק ככל האפשר או שאסור בלעדיהן:

מחקר מילות מפתח - אין להתחיל עבודה של קידום אתרים באינטרנט ללא מחקר מילות מפתח. מי שחושב לקדם אתר ללא מחקר מעמיק ושזה יביא אותו לתוצאה אזי הוא טועה ובגדול. נכון, זה מייקר את התהליך (צריך לפרוס את הסכוםם לשנה וזה כבר יוצא סביר), אבל זה חלק בלתי נפרד מעבודת הקידום שכן דילוג על שלב זה יכול לעלות בחצי שנה של תשלום לחינם. לדוגמא במחקר מילות המפתח ניתן לגלות איזה תנועה מביא ביטוי מסוים, בהנחה והתנועה נמוכה ביותר והגענו לעמוד הראשון למה זה תרם? חשוב מאוד לבחור את מילות המפתח בקפידה ולא לרוץ ישר לעבודת הקידום, כבר אמרו חכמים סוף מעשה במחשבה תחילה.

הפניות - אחד הדברים שחשוב לתת עליו את הדעת כאשר נכנסים לתחום קידום אתרים והרבה מקדמי אתרים באינטרנט אינם מודעים אליו כלל הוא סוג ההפניה בה נשתמש במקרים בהם מעבירים אתר מדומיין ישן לחדש או מטכנולוגיה אחתת לאחרת. ההפניות הן סוג של שרות כמו עקוב אחרי. אין אנו רוצים לאבד תוצאות בהן מוקמנו בגוגל לאחר מעבר. הפניה 302 היא לכאורה הפניה זמנית אולם שימוש בה כפי שחברות קידום אתרים רבות נוהגות לבצע היא טעות גורלית היכולה לעלות לאתר באיבוד מיקומים איכותיים. יש להשתמש אך ורק בהפניה 301 שהיא הפניה קבועה.

לזוז מהר – כבר כאשר בונים את האתר שלנו כדאי להתייחס לנקודות החשובות ל- SEO ומדוע? ובכן קידום אתרים בגוגל או קידום באינטרנט במנועי חיפוש אחרים לוקח זמן רב, תלוי כמובן באיזה תחום מדובר אולם בכל מקרה עדד שמתברגים בתוצאות ריאליות זה יכול לקחת מספר חודשים ולכן כבר כאשר בונים את האתר כדאי להתקשר עם מקדם אתרים. בהנחה וכבר הקמנו אתר הרי שלא צריך להתלבט יתר על המידה, צריך לבחור חברת קידום אתרים אחת ולהתחיל לעבוד שכן ברגע שנכניס את התוכנית לקידום האתר למגירה נתעורר וזה ייקח חודשים עד שנחזור אליה. בקידום אתרים זמן הוא קריטי ולכן אסור לבזבז אותו.

ישנן מספר פעולות שאם נמנע מהן נוכל בוודאות להשיג יתרון על אתרים אחרים גם ללא קידום אתרים מקצועי או ע"י שכירת מומחה קידום אתרים, תוכן משוכפל, שימוש בתגים גרועים לאתר, טיפול שצריך לבצע בתמונות ומציאת חברת קידום אתרים מתאימה. לפניכם רשימה של פעולות שמוטב לבצען או להתרחק מהן רחוק ככל האפשר.

שכפול תוכן האתר - בניית אתר באינטרנט היא עבודה לא פשוטה, צריך ליצור מחד תוכן מעניין וגם צריך למשוך לקוחות לעסק. הרבה בעלי אתרים פשוט מעתיקים תוכן מאתרים אחרים, אחת הבעיות הגדולות בהעתקת תוכן היא שמנוע החיפוש גוגל יודע כי התוכן מועתק! היום ע"י שימוש בתוכנות פשוטות ניתן לדעת ממי העתקתם. מעבר לעובדה של שימוש בחומר לא לכם הדבר החשוב הוא פגיעה בקידום האתר באינטרנט. אתר אינו יכול להתקדם בתוכן מועתק. כל הרעיון של גוגל הוא לספק תוצאות איכותיות לגולש, אם קיים כבר התוכן המסוים בדפי האינטרנט הרי שתוכן מועתק (וגם דומה לאחר ששוכתב לא כראוי) זה יוצג במיקום לא רלוונטי. גוגל מעניש מעתיקים וכן אחד הדברים החשובים כאשא מבצעים קידום אתרים באינטרנט הוא שימוש בחומר מקורי. חשוב להבין כי לא ניתן לבצע קידום אתרים כאשר התוכן הוא זהה לאחר שאונדקס כבר בגוגל, לעולם הראשון יופיע למעלה בתוצאות מהאתר המעתיק.

שימוש בתג קנוניכל – תג זה הוא תג המונע כפילות של עמודים ולכן זה הכפלת תוכן וכאילו תוכן שנכתב פעמיים שלוש ויש אתרים שדף אחד באתר אונדקס מספר פעמים עקב בעיות מבניות בהם שרשור פרמטרים כאשר הכתובות אינןן ייחודיות.שימוש בתג זה יציל אתרים מזליגת PR .     

תגי מטה - ישנם תגי מטה אשר גרועים לאתרים ויכולים להעיף את האתר מתוצאות החיפוש למיקומים לא רלוונטיים בהם תג המרענן את הדף או תג המעביר את הדף לכתובת אחרת. שימוש בתגים שאינם מתאימים פוגע קשות בקידום אתריםם (ראו בהרחבה על תגים במאמרים באתר). מומלץ לכל אחד שעוסק בתחום קידום אתרים באינטרנט לתת דגש על בעיות מבניות באתר ובחינה של הקוד לפני תחילת ביצוע קידום אתרים בפועל.

תמונות - שימוש בתמונות קטנות באתר במטרה להכניס מילות מפתח הוא קידום שחור שאינו מקובל על גוגל ויש להימנע ממנו, מומלץ כפי שהוסבר במאמרים רבים באתר כי נשבץ את מילת המפתח ב- ALT של התמונה אולם אין לעשות זאתת בצורה אסורה כפי שהוסבר לעיל גם עבור קידום בגוגל יש כללים כמו להרבה דברים בחיים.

בחירת חברת קידום אתרים מתאימה - על כך ראה מאמר מפורט אולם בקצרה, חברת קידום אתרים יכולה להיות כל ההבדל בין הצלחה גדולה לבין הליכה אחורה ונזק בלתי הפיך עד כדי בניית אתר חדש ואיבוד זמן ארוך ומיותר. מומלץץ לקרוא בחום כיצד לבחור חברת קידום אתרים מתאימה.

קידום אתרים מורכב ממכלול של פרטים כאשר יש לתת דגש על כל אחד מהפרטים הקטנים וזאת משום שהפרטים הקטנים, קובעים בסופו של דבר את המיקום של האתר במנועי החיפוש, הפעולות שצריך לבצע ולא מומלץ לחסוך באף אחת מהן, בעיקר בתחום תחרותי והכוונה היא לאחסון האתר, שימוש בכותבים מקצועיים וסיומת הדומיין.

יצירתוית היא שם המשחק - קידום אתרים מעבר לכך שהוא נעשה עבור מנועי חיפוש צריך גם להיות בסופו של יום ידידותי לגולש, הרי מי שמכניס בסוף את היד לכיס הוא הצרכן הסופי ולא מנוע החיפוש. ישנם רבים העוסקים ב- קידום אתריםם באינטרנט שהם נטולי כל יצירתיות ומומחיותם היא התכוננות לאתרים המובילים וניסיון לחיקוי ההצלחה של אתרים אלו. החוכמה היא להיות יצירתיים, מנועי החיפוש "אוהבים" זאת, חשוב שלא להתכוונן על אתר מסוים אחד אלא להביא את הערך המוסף, כאשר נפעל בדרך זו, גם אם לא יהיו לנו אלפי עמודים באתר (כפי שיש לאתרים מובילים בתחום מסוים באינטרנט) וראינו שמרכיב זה הוא קריטי לקידום האתר הרי שע"י יצירתיות ותוכן איכותי ניתן יהיה לגבור על אתרים מהסוג הזה. לא תמיד קידום אתרים יצירתי או תוכנית יצירתית עובדת כיוון שאין רק תוכנית אחת מנצחת אולם זה עדיף עשרות מונים על קיבעון מחשבתי. קידום אתרים מקצועי הוא תחום שמעבר לטכניקה וללוגיקה, ויש הרבה מזה, צריך להיות גם בעל מעוף, כמה כבר אפשר לשכפל הצלחה? חדשניות היא שם המשחק.

אחסון אתר - אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום קידום אתרים באינטרנט או קידום אתרים בגוגל הוא אחסון אתר. כאן אצלנו באתר ישנם מאמרים רבים הנוגעים במרכיב האחסון והשפעתו על קידום אתרים. בנקודה זו ארצה להתייחסס לאחסון אתר בישראל שמבוצע על שרתים בחו"ל ואסביר על ידי דוגמא זו את החשיבה של מנוע החיפוש גוגל וכיצד זה משפיע על מנוע החיפוש. מדוע בכלל לאחסן אתר בחו"ל? ובכן רבים מאחסנים אתרים בחו"ל משום שזה זול מאוד. גם גוגל יודע היכן אתם מאחסנים את האתר וגם הוא מבין כי זה נעשה מטעמי חסכון, אם אתם חוסכים על האתר שלכם, כנראה שהאתר לא חשוב בעינכם והוא לא המיין ביזנס שלכם ולכן גם לא תראו אותו בתוצאות החיפוש! וזו הנחה הגיונית לחלוטין. לא אתייחס לכך שעד שגולשים רואים את האתר כאשר נכנסו אליו לוקח לו זמן להיטען מה שפוגע בחווית הגולש. גוגל יודע את כל זה ומתנהג בהתאם. כלל חשוב בקידום אתרים באינטרנט, היכן שאתם רוצים לקדם שם צריך להיות האחסון. לבחירת אחסון מתאים השפעה רבה על קידום אתרים באינטרנט בעוד כמה אספקטים בהם קלאס C שונה מיהם השכנים באחסון והאם מדובר על IP ייחודי. על כל אלה ועוד תוכלו לקרוא כאן באתר במאמרים הקשורים לקידום אתרים ואחסון אתר.

סיומת דומיין - עוד לפני שהרמתם אתר חשוב לתת דגש על רכישת דומיין ואיזה סיומת יש לבחור. עסקנו בהרחבה כאן באתר במאמרים רבים בנושא אולם כאקסיומה אציין שסיומת דומיין אתר צריכה להתאים לאזור הגיאוגרפי בו נבצע קידוםם אתרים ולהמחשה: קידום אתרים בישראל יעשה רק ע"י רכישת סיומת ישראלית CO.IL קידום אתרים בארה"ב יבוצע רק על סיומת קום. אתרים תומכים לצורכי קידום אתרים ניתן לרכוש עם סיומות אחרות כדי לחסוך בכספים אולם את האתר בו נרצה לקדם באזור גיאוגרפי מסוים נבחר רק עם סיומת מקומית, רק כך עושים קידום אתרים מקצועי (בתחומים לא תחרותיים לעיתים זה לא מדויק וניתן להתקדם עם דומיין קום נניח בישראל, אבל מקווה שהובנתי כהלכה).

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!