קבל ייעוץ בחינם למחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח חשוב ביותר כשרוצים להתחיל קידום אתרים באינטרנט

כפי שהובהר (במאמר חשיבות מחקר מילות מפתח) מחקר מילות מפתח חשוב ביותר כשרוצים להתחיל קידום אתרים באינטרנט. במאמר זה אפרט את כל השלבים בביצוע מחקר מילות מפתח והתאמתם לתוכנית קידום אתרים. המחקר כולל שלבים רבים בהם איסוף, סיווג, בחירה, שיבוץ, מדידה וחוזר חלילה לעדכון החל מהשלב הראשוני.

 

המחקר מחולק לשישה שלבים:

איסוף וסיווג מילות המפתח.
ניתוח התוצאות.
בחירת מילות מפתח מתאימות.
קידום אתרים במילות המפתח.
מדידת תוצאות קידום אתרים.
עדכון מילות המפתח וחזרה על התהליך מחדש.
קידום באינטרנט - איסוף וסיווג מילות המפתח.

שלב איסוף מילות מפתח מתחיל מבחירת עשר מילות מפתח ממוקדות על פי סוג העסק אותו נרצה לקדם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, את מילות המפתח הראשוניות נקבל מהלקוח אשר רוצה קידום אתר באינטרנט, לאחר שנקבל אתת המעגל הראשון של המילים ננסה להרחיבו עד כמה שניתן.ישנם מספר מקורות מהם ניתן לשאוב מילות מפתח מקבילות ולכך אתייחס בהמשך אולם רצוי לשקול את כל הכיוונים הבאים כאשר זה רלוונטי לתחום אותו אנו רוצים לקדם:

בדיקת אתרים מתחרים – מומלץ לבדוק בתוכנת seaquake את האתרים הראשונים בתוצאות החיפוש להיכנס ממש  לציציות הווה אומר בדיקת שמות קטגוריות, כותרות הדפים באתר, שמות מוצרים, בדיקה בגוגל אדוורדס וכדומה.

שימוש בסלנג ושפת הרחוב - מה סביר שיחפשו הגולשים כדי למצוא את האתר, לנסות ולהיכנס לראש של הגולש, הרי  מה שאנחנו רוצים בסופו של דבר ומטרת קידום אתרים באינטרנט זה תנועה של גולשים לאתר.

צורת כתיבה שונות שגיאות כתיב - ישנם אתרים בחו"ל (בעיקר בארצות הברית) שניזונים אך ורק מטעויות גולשים ולכן שגיאות כתיב, החלפה של אנגלית לספרדית, או עברית לאנגלית ולהפך מייצרת תנועה לאתר, יש להשתמש גם בכתיבב מלא או חסר, צורת יחיד ורבים, הטיות של מילת המפתח, כל המרבה בשלב זה של איסוף הנתונים הרי זה משובח.

צירופי מילים וביטויים – הכוונה היא לזנב ארוך ואתן לכך דוגמא: הסרת שיער, הסרת שיער בלייזר. הביטוי הסרת שיער הוא ביטוי מאוד תחרותי, לעיתים כדאי לנסות ולקדם את הזנב של הביטוי הקשה עבור קידום אתרים, את המונח הסרתת שיער בלייזר או את המונח הסרת שיער לצמיתות.

לאחר שאספנו כמות של מילות מפתח ניתן להשתמש בתוכנות קידום אתרים מיוחדות כמו כלי מילות מפתח של גוגל, תוכנות קידום אתרים נוספות Word tracker ו- Keyword Discovery (תוכנות אלו מיועדות רק למילות מפתח באנגלית) על מנת להרחיב את המעגל של מילות המפתח. את כל המילים שמצאנו נהוג לשמור על גיליון אלקטרוני ולהמשיך לשלב הבא והוא ניתוח התוצאות.

אחד השלבים החשובים עוד לפני תחילת עבודת הקידום הוא ביצוע מחקר מילות מפתח, מדריך קידום אתרים זה, יעבור שלב אחר שלב ויתאר כיצד צריך לבצע מחקר מילות מפתח נכון ואפקטיבי, ללא זה, חבל פשוט על כל הזמן שתשקיעו, החשיבות של בחירת ביטוי מתאים בו תבחרו לקדם את האתר היא קריטית להמשך הדרך ומונעת בזבוז זמן עתידי.

לאחר השלב הראשון של איסוף מילות המפתח ולפני תחילת קידום אתרים מקצועי (כפי שכבר הוסבר עבודת קידום אתרים לא מתחילה לפני סיום כל שלבי המחקר), נעשה הניתוח של התוצאות אותן קיבלנו. כאמור את תוצאות האיסוף העברנו לגיליון אלקטרוני (אקסל) עליו נעבוד ונוסיף פרמטרים נוספים שיעזרו לנו לבחור את מילות המפתח בהם תמוקד עבודת קידום האתרים.

שלב הניתוח יכלול:

מידע על מספר החיפושים עבור כל אחת ממילות המפתח במנועי החיפוש הרלבנטיים, בזמן נתון ככל שמספר החיפושים גדל - גדל הסיכוי שהגולשים ישתמשו בביטוי המפתח בעת החיפוש. כשבודקים את מספר הגולשים בחודש באמצעות- Google, יש לשים לב:

חישוב לביטוי יחיד

סוג ההתאמה – חיפוש מורחב (הכוונה שימוש במילת המפתח יחד עם זנבות לדוגמא הסרת שיער, כאשר מחפשים את המונח הסרת שיער ומקבלים אותה בחתך מורחב הרי שצירופים כמו הסרת שיער בלייזר, הסרת שיער לצמיתות, הסרת שיער אינפרא, סכנות הסרת שיער, סיבוכים מהסרת שיער- כל אלו יספרו בהתאמה מורחבת) חיפוש מדויק – הכוונה כמה אנשים חיפשו את המונח הסרת שיער ללא כל תוספת לפני אחרי שגיאות כתיב וכדומה.

עונתיות - כאשר רוצים לבצע קידום אתרים למוצר עונתי למשל גלידה רוב החיפושים נעשים בקיץ ולכן צריך להסתכל  בעונה ולא להסתמך על הממוצע השנתי החודשי.

מיקום גיאוגרפי (קידום אתרים באינטרנט מיועד רק לקהל יעד אחד ממוקד ישראל למשל).

שפה (מחקר מילות מפתח הוא תלוי התנהגות שוק, מונחים מקובלים, שפה מקומית...).

נפח החיפושים של גוגל באותו מקום (ישראל בהשוואה לסין).

הוספת מידע הנוגע לתחרותיות של מילות המפתח, את המידע הזה נשיג ע"י חילוק של מספר החיפושים בחודש של הביטוי לכמות הדפים או התוצאות שהתקבלו כאשר נבדוק את מילת המפתח (שזה כאילו מספר המתחרים). תוצאת החילוק היא ערך מסוים, את הערך לצרכי נוחות ניתן להכפיל באיזה מספר שנרצה כדי לסדר לנו בעין את המספר שמתקבל מהחילוק. לתוצאת החילוק קוראים KEI  (היחס בין מספר החיפושים למספר המתחרים בתוצאות החיפוש עבור אותו ביטוי מספר יחסי המגדיר את יעילות הביטוי) שהו למעשה מדד יעילות המילה. ככל שהתוצאה גבוה יותר כך קל יותר לבצע קידום אתר (לכאורה), כאשר נבצע זאת לכל מילות המפתח במחקר תתקבל תמונה שתאפשר לנו לבחור מילות מפתח המתאימות עבור קידום אתרים יחד עם פרמטרים נוספים כמובן שיתנו לנו את התמונה הסופית.

מדד נוסף בניתוח: רמת המתחרים - ניתן לבדוק את רמת המתחרים על אותה מילה עבור קידום אתרים הבאה לידי ביטוי  במספר פרמטרים בהם:

כמות קישורים שיש לכל אתר באמצעות תוכנות קידום אתרים או דרך אתרים בהם יש מנוע המראה את מספר הקישורים  לאתר.

מספר הדפים המאנדקסים ע"י גוגל באתר.

וותק הדומיין של האתר לעומת המתחרים.

ככל שהתחום בו מעוניינים לבצע קידום אתרים הוא תחרותי יותר - כך תהיינה התוצאות מדויקות פחות אחד ההסברים לכך הוא חיפוש של מקדמי אתרים בעצמם את מילות המפתח וכמו כן חיפוש מטעם אותם עסקים להלם עושים קידום אתרים באינטרנט.

מדריך קידום אתרים השלב השלישי במחקר- לאחר השלב השני בו ניתחנו את מילות המפתח ועוד לפני תחילת עבודת קידום אתרים יש לבחור את מילות המפתח המתאימות איתם נתחיל לקדם את אתר האינטרנט של הלקוח. בחירת מילות המפתח באתר צריכה להיעשות יחד עם הלקוח אולם חשוב לעמוד על שלנו ועדיף בתחילת הדרך לקחת את ההחלטות הנכונות.

בחירת מילות מפתח מתאימות עבור קידום אתרים היא קריטית ובוודאי תשפיע על ההתקשרות בין מקדם אתרים ללקוח בעתיד. יש לדאוג להעלות את כל הרישומים והמסקנות לפני התחלת קידום האתר שכן כספים רבים מונחים על הפרקק וחבל שאלו ילכו לאיבוד.

לפניכם מספר מדדים אובייקטיביים לשמירה על מיקוד האתר והגדרת קהל היעד, מתוך הנתונים שעלו לאחר ניתוח מילות המפתח, את השאלות נשאל יחד כדי לבחור את שתי מילות המפתח המתאימות ביותר לקידום האתר:

האם הביטוי שנבחר אינו כללי מידי?

האם הביטוי רלבנטי לאתר ולתוכן שיש באתר?

מה היקף התחרות ורמת המתחרים במילות המפתח המיועדות בהם נקדם את האתר?

מהו נפח החיפוש של הביטוי (כאשר מדובר על סוגי עסקים בהם עסקה ממוצעת משאירה שולי רווח קטנים)?

מהו ה- KEI של הביטוי ( ראה מאמר קודם)?

האם האתר מדורג בביטוי הזה ואם כן היכן הוא נמצא בתוצאות החיפוש,האם הוא בעמוד הראשון?

האם הלקוח מציע מחיר תחרותי למוצר או לשירות הקשור למילת המפתח?

האם הופעת מילת המפתח בראש תוצאות החיפוש תייצר רווח מתאים?

האם מדובר במילת מפתח עונתית?

האם ישנן מגמות שוק שרצוי להתחשב בהן?

מרכיבים אחרים שיש לתת עליהם דגש לפני קידום אתרים במילות מפתח נבחרות:

כאשר מקדמים אתרים העוסקים במכירות – חשוב שתהיה זמינות של הפריטים במלאי.

קידום אתרים אורגני אינו יכול להיות עונתי ולכן חשוב להבהיר זאת ללקוח במועד ההתקשרות.

ביטויים הקשורים למוצרים בעלי פוטנציאל רווח מרבי - למשל עסק המעוניין לבצע קידום אתרים באינטרנט במספר תחומים הקשורים לדמיון מודרך, אותו עסק עוסק בסדנאות עליהן הוא גובה 300 ₪ מלקוח לעומת קורסים לדמיון מודרך עליהם הוא דורש 8,000 ₪, למרות שבסדנאות יתגלה ע"י מחקר מילות מפתח שיש תנועה גדולה בביטוי יהיה עדיף לקדם דווקא את המונח קורסים לדמיון מודרך שם גורם הרווח משמעותי ביותר.

שהביטויים הנבחרים הם אלה שיחפשו הגולשים, ולא ביטויים מקצועיים וסקטוריאליים שנראים חשובים ללקוח - כך נעשה קידום מקצועי באינטרנט.

השלבים הראשונים בביצוע קידום אתרים באינטרנט הוא מחקר מילות מפתח

השלבים הראשונים בביצוע קידום אתרים באינטרנט הוא מחקר מילות מפתח. בישראל קיימת נטייה בעיקר אצל אנשי קידום אתרים לא מקצועיים לזלזל ו/או לא להתייחס לנושא זה אולם חשיבותו קריטית עבור קידום אתרים באינטרנט ולבית העסק בפרט. חשוב להבין כי עבודת קידום אתר לא יכולה להתחיל לפני שבחרנו את מילות המפתח אותן נרצה לקדם ללא מחקר ארוך ומעמיק. אצל אותם מקדמי אתרים לא מקצועיים חשוב לסגור עם הלקוח עסקה.

ראוי להדגיש כי ישנם תחומים רבים באינטרנט שאינם ראויים לקידום ואני אסביר, חנות המוכרת גרביים אינה צריכה קידום אתרים, מה זה יעזור לה, נפח החיפושים של מילת המפתח גרביים כה נמוך ואינו מצדיק את עבודת קידום האתר. נניח רק לצורך הדוגמה כי אנחנו רוצים לעשות קידום אתר לחנות גרביים התחלנו בעבודה והגענו למקום הראשון בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, מאחר ומחפשים את המילה גרביים במדויק כ- 500 איש בחודש באמצעות גוגל הרי שפוטנציאל הגולשים אשר יקליקו על התוצאה הראשונה הוא בקירוב 25% (על פי מחקרים שבוצעו בארצות הברית) הווה אומר שכ- 125 גולשים יכנסו לאתר ונניח כי הרווח הפוטנציאלי מעסקה הוא עשרה שקלים עוד נניח שישנו אחוז סגירה אדיר מקרב אותם גולשים של כ-5% (במציאות בחצי אחוז אפשר לפתוח בקבוקי שמפניה) הרווח החודשי של החנות ממכירת גרביים באינטרנט הוא בקירוב 60 שקלים חדשים, טוב יהיו כאלה שיגידו שישנן זנבות למילת המפתח גרביים וסך כל החיפושים החודשי הוא פי עשר הרי שאז נרוויח 600 שקלים (בהנחה וגם בכל מילות המפתח האחרות אנחנו בעמוד הראשון ובמיקום הראשון עם אותם אחוזי סגירת עסקה) גם זה ממש אינו מצדיק עבודה של קידום באינטרנט לאתרים. מכאן שחשובה מאוד פעילות העסק וביצוע עבודת מחקר מילות מפתח.

במאמר מוסגר אציין כי ישנם תחומים בהם מרוויחים יפה מאוד אולם בישראל מדינתנו הקטנה, אין כמעט חיפוש של מילת המפתח גרביים, אותה נדרש לקדם ולכן אין זה כדאי לבצע קידום אתרים, לאתר המתמקד במילה הספציפית הזו, לעומת זאת, אם בוצע מחקר בשלב ההתחלתי, עוד לפני התחלת עבודת הקידום, יתכן כי נגלה שישנה מילת מפתח אחרת שיכולה מאוד להתאים לתחום והיא היא זו שתביא את הפרנסה לעסק, לכן, החשיבות של ביצוע מחקר עצומה.

עוד אוסיף כי ישנן מילות מפתח פופולאריות ביותר, שהמאמץ בביצוע קידום אתרים בתחומם אינו שווה את הכסף ( הסיבות לכך יכולות להיות כמות עצומה של דפים שיש להכניס לאתר, דומיין וותיק שללקוח שלנו אין, מיתוג וכספים שהשקיעו בשם העסק בטלוויזיה ושהביאו לכניסת גולשים שלא דרך מנוע החיפוש – כספים אותם לנו אין, ועוד) לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח מתאים, תתגלה מילה אחרת שאין עליה תחרות רבה ודווקא אותה ניתן יהיה לקדם ולהחזיר את ההשקעה בביצוע קידום אתרים מקצועי. כל אלה ועוד הן סיבות טובות לבצע מחקר מילות מפתח עוד לפני התחלת העבודה על האתר, בשיתוף עם הלקוח.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!