קבל ייעוץ בחינם ליחסי המרה

יחסי המרה

אחד הנושאים שחשוב להבין עוד לפני שנכנס לתחום הקידום הממומן בגוגל ובכלל הוא יחס המרה

המונחים יחס המרה, עלות המכירה באינטרנט, ROI הם מונחים שצריך לקחת בחשבון בהתאם לתחום בו אנו עוסקים כיוון שישנם תחומים שלא מומלץ לשווק באמצעות האינטרנט, מאמר זה ימחיש באמצעות דוגמא ממנה ניתן יהיה להקיש על העסק שברשותכם והתאמתו לקידום ממון בגוגל בוואלה ובכלל.

 

מילון מונחים ביחסי המרה

לפניכם מספר מונחים בהם משתמשים אנשי אינטרנט וקידום ממומן המהוות שלב ראשוני בבדיקת היתכנות לקמפיין ממומן:

ROI - מונח שפירושו החזר על השקעה. בכל זמן שאנחנו נמצאים במהלך כזה או אחר באינטרנט חשוב כי נדע תמיד מהו הסכום אותו נוציא ומה נקבל בתמורה לסכום אותו השקענו. מודל ה- PPC (תשלום עבור הקלקה על מודעת פרסום) מאפשר לנו לדעת במדויק (כמובן בהנחה והקמפיין אותו העלנו לרשת נבנה בצורה נכונה וחובר לכל העזרים המתאימים) כמה כסף הכנסנו כתוצאה מהקמפיין שכן שיווק באינטרנט במודל זה מדיד כפי שיובהר בהמשך (לא תמיד, ישנם תחומים שקשה למדוד במדויק אולם התמונה הגדולה חייבת להיות ברורה בהנחה והקמפיין בנוי נכון). אחוז פדיון התמחור תלוי כמובן באיכות המודעה וביחס המרה.

יחס המרה - על מנת להמחיש ולהסביר את המונח יחס המרה, ולא בהגרה קשה להבנה אתן דוגמא מספרית ומעשית מהשטח שכן נושא זה הוא קריטי בחישוב עלויות הקמפיין. לצורך הדוגמא, נקבע כי הצלחה (מה שמכונה בשפה המקצועיתת ובתרגום לעברית "דף תודה") זה מכירה של פריט בשם שעון קסיו.

העלנו קמפיין PPC כאשר המודעה כיוונה לפריט שעון קסיו, המודעה נחשפה ע"י מנוע החיפוש שם העלנו את הקמפיין גוגל לצורך הדוגמא בגוגל אדוורדס בדיוק 1000 פעמים (חשיפות) לגולשים אשר חיפשו מילות מפתח כפי שהגדרנו בקמפיין ונניח שהגדרנו רק  מילת מפתח אחת והיא שעון קסיו.

מתוך 1,000 חשיפות הקליקו על המודעה השיווקית שלנו 10% מהגולשים ( רק לחבר אתכם למציאות הרי שדבר כזה לא מתרחש שכן אחוז הקלקה סביר נע תלוי כמובן בתחום אותו מקדמים בקמפיין מסוג זה סביבות ה- 2% בלבד) הווה אומר 100 גולשים ראו את דף הנחיתה או האתר אליו הפנתה המודעה ולצורך הדוגמא דף הנחיתה.

מתוך 100 הגולשים שנחשפו למה שהצגנו באותו דף נחיתה רק גולש אחד רכש שעון. מכאן אנו למדים כי אחוז ההמרה של דף הנחיתה הוא אחד חלקי מאה ובאחוזים 1% (בפועל יחסי המרה טובים ושוב תלוי באיזה תחום נעים במציאות בין 0.5% ל- 3%).

עלות מכירה ישירה - מכאן גם אפשר לחשב כמה עלתה לנו המכירה של שעון אחד ושוב נניח שלצורך הדוגמא כי הכתבנו מחיר של אחד שקל עבור כל הקלקה על המודעה של שעון הקסיו ומכאן שעלות המכירה הישירה שלנו של השעון הייתהה 100 קליקים כפול שקל אחד ולכן סה"כ עלות המכירה 100 ש"ח.

ברור לכולם כי הרווח על השעון (ולא המחזור כמובן) חייב להיות גבוה מ- 100 ש"ח אחרת נפסיד כסף. קידום בגוגל ממומן באינטרנט בנוי על סטטיסטיקות וניתוחים מדויקים וחייבים להיות תמיד עם האצבע על הדופק כפי שיובהר בהמשך, מובן שלא התייחסנו לנושאים רבים אחרים בהם עיצוב דף הנחיתה לשיפור יחסי המרה ולעוד נושאים רבים אחרים אולם תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן באתר על פי נושאים ספציפיים.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!