קבל ייעוץ בחינם לטכנולוגיה בקידום אתרים

טכנולוגיה בקידום אתרים

מה הקשר בין קידום אתרים לבין טכנולוגיה לבניית אתרים?

אחת הדרכם הטובות בהם מבצעים קידום אתרים באינטרנט היא עבודה על מבנה האתר ושימוש בטכנולוגיות "מאחורי" האתר!

ישנם מרכיבים רבים עבור קידום אתרים מבחינת מבנה האתר ובמאמר זה ננסה לסקור חלק מהם.במאמר מוסגר ניתן לומר כי מקצועיות של מקדם אתרים באה חזק לידי ביטוי בשלב הזה שהוא פחות טכני וחוזר על עצמו אלא שהוא יותר יצירתי ובא לפתור בעיות,למרות שגם בתחום זה של קידום אתרים יש גם מרכיבים שהם די טכניים.

 

עמידה בתקנים W3C

ישנם תקנים בינלאומיים לנראות האתר, בישראל השימוש בדפדפן אקספלורר היה מאוד נפוץ אולם המגמה בישראל ובמיוחד בעולם בעיקר בשנים האחרונות החל נודד לכיוון דפדפנים אחרים. אחד הדפדפנים בהם השימוש גובר והולך ותופס תאוצה הוא דפדפן של מוזילה בשם פיירפוקס, דפדפן זה נותן מענה מצוין גם לאלו אשר מבצעים קידום אתרים באינטרנט וכמובן גם לגולשים. נתח השוק של הדפדפן מתקרב על פי סטטיסטיקות לאזור השלושים אחוז שזהו אחוז לא מבוטל.

בישראל כאשר בונים אתר בדרך כלל, הבנייה נעשית עבור דפדפן אקספלורר אולם יש לבצע בניית אתרים אשר יהיו מתאימים לכל סוג של דפדפן ולא יראו שונים במעבר בין דפדפנים. תאימות זו באה לידי ביטוי בתקנים בינלאומיים הנקראים תקינת W3C, מי שעובד על פי תקינה זו ובונה אתר בהתאם לכללים יוכל לראות את האתר שלו בדיוק בכל סוגי הדפדפנים.

ישנה חשיבות לבניית אתר ע"פ תקני W3C שכן כאשר מבצעים קידום אתרים בגוגל למשל ישנה חשיבות לדף המוצג , כאשר הגולש יכנס לאתר ויקבל חווית גלישה גרועה הוא ינטוש את האתר מהר מאוד, מנועי החיפוש של גוגל אינם אדישים לתופעה, שיעור גבוה של אחוז נטישה מצביע כי הגולש לא קיבל את מבוקשו לאחר החיפוש שביצע ומכאן המנועים מסיקים כי אין מקום להציג את התוצאה במקום גבוה ומכאן שהאתר ייסוג לאחור. כאשר מבצעים קידום אתרים חשוב כי האתרים יותאמו לתקינה.

 

עמודים שאינם עברו אינדוקס בגוגל

אחת הבעיות הגדולות של אתרים נעוצה בכך שעמודי האתר לא נחשפו לגוגל. הווה אומר העכבישים של גוגל מגיעים לאתר עוברים דרך הקישורים ומנסים לשאוב או לקחת את כל המידע ולאנדקס אותו. ישנם אתרים אשר המבנה שלהם אינו מאפשר מעבר של העכביש דרך קישורים כתוצאה מבעיות תכנות או תכנות לקוי ולכן דפי האתר כלל אינם מאונדקסים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים.

הפתרון הוא די פשוט, משווים בין מספר הדפים המאונדקסים בגוגל (או דרך בדיקה בכלי בשם seaquake או ע"י פקודת site בגוגל שנראית כך: שם האתר שלך כולל סיומת site:www . או ביאהו בדיקה בדף בשם הבא: yahoo site explorer.

לאחר שעשינו את ההשוואה ונראה לנו כי לא כל הדפים אינם מאונדקסים הרי שפתיחת ה"סתימה" הזו נעיף את האתר למעלה בתוצאות החיפוש. מבחינת מנוע החיפוש, פעולה זו של מקדם אתר ייצרה מאות עמודי תוכן חדשים שלא היו ידועים למנוע החיפוש וזה בדיוק כמו תוכן חדש ושדרוג האתר.

פתרון פשוט זה במבנה האתר, יכול לבוא לידי ביטוי ביצירת קישורי פוטר (קישור בתחתית עמוד האתר) אשר יגרום לעכביש לעבור דרכו ולהמשיך בין העמודים שהיו חסומים עד כה לכל עמודי האתר. באתרים מרובי דפים ראינו כבר חסימות אשר גרמו לכך שמאות דפים נוספו לאחר פתיחת הסתימה לאינדקס של גוגל ולאינדקסים של מנועי חיפוש אחרים מה שהביא לנו קידום אתר מהיר ללא צורך בעבודה רבה ונוספת.

 
עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!