קבל ייעוץ בחינם לקידום אתרים

וותק דומיין

קידום אתרים בגוגל נעשה בכדי למשוך תנועה של גולשים לאתרנו

ומכאן החשיבות הגדולה ביותר להופיע בתוצאות מנוע החיפוש במיקום ריאלי כך שיוכלו להקליק על הלינק (קישור) לאתר האינטרנט שלנו.

 

ישנם מספר רב של פרמטרים המשפיעים על דרוג האתר בתוצאות החיפוש אחד מהם הוא וותק הדומיין במאמר זה נתייחס לנושא וגם לפרמטרים אחרים הקשורים בקידום האתר.

על מנת שנוכל לבצע קידום אתרים יעיל באינטרנט עלינו להבין מהם הקריטריונים אליהם מתייחס מנוע החיפוש כאשר הוא מביא לנו את תוצאת החיפוש אותה ביצענו. במאמר זה התמקדנו בהיסטוריה וותק דומיין להם יש חשיבות גבוה עבור קידום אתרים בגוגל, ראוי להדגיש כי הרשימה לפניכם היא רשימה שאינה כוללת את כל הפרמטרים אולם היא די ממצה את תחום קידום אתרים בנושאי וותק דומיין והיסטוריה כאשר לרוב זהו נתון שאי אפשר להתמודד איתו כאשר אנו מבצעים קידום אתרים שכן לא ניתן לקנות דומיין רטרואקטיבית.

 

היסטוריה או וותק דומיין

אחד הפרמטרים החשובים המשפיעים על קידום אתר במנועי חיפוש הוא הוותק של דומיין האתר (שם מתחם בעברית) מאליו ברור כי ככל שהאתר נמצא ברשת האינטרנט הרי שזה נותן קרדיט לאתר ממש כמו עסק. כאשר עסק חדש קם הרי שהוא נבחן בקפידה כאשר אנו רוצים לבצע בו עסקה, לעומת זאת רמת האמינות של עסק וותיק ומוכר גבוה הרבה יותר, שכן הוא קיים בשוק תקופה ארוכה, החשיבה של מנוע החיפוש היא בדיוק באותה צורה, מנוע החיפוש יעדיף "לסמוך" ולקדם אתר וותיק ברשת מאשר קידום אתר חדש.

האם ששכחו להאריך את תקופה הדומיין? – ישנם מצבים בהם בעלי האתר שכחו להאריך את הדומיין, מנוע החיפוש של  גוגל מבין שהאתר כנראה אינו חשוב לבעלים וכך הוא מסתכל עליו בהתאם. חובה להאריך את רישום הדומיין בזמן.

האם מבוצעים שדרוגים באתר? האם מתווספים מאמרים לאתר באופן תדיר? האם האתר ממוקד בתכנים משיקים? על כל השאלות הללו צריך לענות בכן. שדרוג האתר גורם ברוב המקרים (בהנחה ומקדם האתר עשה זאת היטב) ל- קידוםם אתרים באינטרנט, שכן שדרוג הוא פעילות, חיים ומנוע החיפוש, ייעודו הוא להביא תוצאה עדכנית ורלוונטית לגולש שכן אם לא יעשה כן הרי שאטרקטיביות החיפוש דרך גוגל או כל מנוע חיפוש אחר תפחת וזה אומר גוויעת הכלי אשר מכניס מיליארדי דולרים כל שנה, האינטרס של גוגל הוא להביא תוצאות איכותיות, תוכן חדש, מקורי (שאינו מועתק מאתר אחר) תורם להתחדשות ובהכרח מסייע לאתר להתקדם בגוגל.

בדיקה בגוגל וובמסטר על בעיות סריקה שיש באתר –ניתן לבצע בדיקה על שלושת החודשים האחרונים, בסריקה זו נותן גוגל נתונים בשלושה תחומים בהם מהירות סריקת עמוד ע"י הרובוטים של גוגל ועוד, הבדיקה חשובה בכדי לבררר האם האתר לא היה באוויר בהיסטוריה מה שפוגע בקידום אתר במנועי החיפוש.

החלפת תוכן אתר שבוצעה בהיסטוריה יכולה לפגוע בקידום האתר בעתיד - כאשר ההיסטוריה של האתר הייתה רעה (קידום אתרים שחור, קידום אתרים בנושאים אותם גוגל לא אוהב כמו אתרי הימורים או אתרי סקס) חבל בכלל להתחילל בעבודה על הדומיין הנ"ל שכן, מראש, האתר נזרק מתוצאות החיפוש ולהחזירו לשם ידרשו משאבים כספיים רבים ומאמצים ואולי תתקבל התוצאה הרצויה ולכן עדיף להתחיל מההתחלה ולא להתעסק עם דומיין מהסוג הזה.

האם מדובר בדומיין משנה (סאב דומיין) או בספרייה, פתחת לצורך קידום אתרים מספר סאב דומיינים, נכון ככה חוסכים את עלות רכישת הדומיין אבל שוב, כדי לבצע קידום אתרים אמיתי אין זה מומלץ לבצע אותו על סאב דומיינים.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!