קבל ייעוץ בחינם לקידום בגוגל

איך גוגל עובד

קידום אתרים בגוגל, למה זה כל כך חשוב?

קידום אתרים בגוגל הוא מקצוע מרתק וצומח, גוגל מהצד השני הוא אחד העסקים המצליחים ביותר בעולם. גוגל הוא מותג על, מפלצת אפילו אפשר לומר ולמעשה אחד מהגורמים המרכזיים להתפשטות האינטרנט והפופולאריות של השימוש באינטרנט בעולם.

ניתן לראות את הגדילה של האינטרנט בכל מיני צורות אולם אתייחס לכך מזווית קצת שונה והיא הזווית של המפרסם.

לאחרונה (לאחר המשבר הכלכלי שפקד את העולם מסוף 2008 ועד לעצם כתיבת שורות אלו, דהיינו סוף הרבעון השלישי של השנה) פורסם סקר על נתח הפרסום באינטרנט כחלק מעוגת הפרסום הכוללת מדיות אחרות בהם טלוויזיה רדיו שלטי חוצות וכדומה בבריטניה.

על פי תוצאות הסקר בכל ענפי הפרסום חלה ירידה משמעותית במיוחד עד לאמצע השנה כאשר המקום היחידי שלא נפגע היה דווקא האינטרנט, ולא רק שהפרסום באינטרנט (בתוך הפרסום באינטרנט פרסום בגוגל תופס חלק גדול מהעוגה כמובן) שמר על התוצאות של שנים קודמות אלא אף הגדיל את חלקו וצמח מעל ל- 5%! זהו נתון אדיר שמלמד על המגמות בעולם ולכן קידום אתרים בגוגל או קידום אתרים באינטרנט בכלל תופס תאוצה אדירה והיום כל חברה קטנה כגדולה מקצה משאבים כספיים בכדי להצטרף לערוץ הצומח ביותר.

מיותר לציין כי אפקטיביות של קידום אתרים בגוגל או קידום ממומן בגוגל או פרסום באינטרנט בכלל, ברוב המקרים מחזיר את עצמו יחסית הרבה יותר מהר מכל המדיות האחרות (לא כאשר בונים מותג).

 

כיצד גוגל עובד?

עוד לפני שמתחילים קידום אתרים בגוגל חשוב להבין כיצד גוגל עובד, ובכן גוגל פועל ממרכזי מידע רבים הפזורים ברחבי העולם (אף מקדם אתרים באינטרנט אינו יודע כמה וגם אני) כאשר יש לו מאות אלפים ויש אומרים מיליוני מחשבים איתם הוא מבצע את ניתוח התוצאות והוא למעשה מעין יותר ממחשב על (מדינות בעולם אגב משתמשות במחשבי גוגל לביצוע פעולות חישוב מסוימות עקב עוצמתו האדירה).

פעילות החיפוש מתבצעת ע"י שילוב של שלושה מרכיבים שהם ייחודיים אך ורק לגוגל:

מערכת ניהול קבצים GFS -GOOGLE FILE SYSTEMS.

בסיס נתונים הנקרא בשם BIG TABLE.

אלגוריתם בשם MAP REDUCE אשר מבצע את כל המשימות הדרושות.


תוצאות החיפוש אינן תמיד מגיעות מאותו מרכז, אולם לרוב התוצאות זהות בין המרכזים.

טיפ חשוב לכאלו אשר מבצעים קידום אתרים בגוגל הוא לעקוב אחרי המרכזים השונים של גוגל ולבדוק את התוצאות בכל אחד מהם גם בשביל הלקוח עבורו אנו מבצעים קידום אתרים בגוגל וגם עבורנו ובשביל לקוחות חדשים אותם אנו מעוניינים לקדם בגוגל.

מדוע זה חשוב אתם שואלים?

ובכן התשובה לכך היא ריקוד גוגל, כאמור ציינו כי תוצאות החיפוש אמורות להיות זהות פחות או יותר בין המרכזים השונים אולם ישנם מרכזים של גוגל שלעיתים גוגל מנסה אלגוריתם חדש ולכן חשוב לבדוק האם זזנו במרכז הזה, בהנחה וזזנו למטה או למעלה צריך לנתח את התופעה.לכך חשיבות עצומה כיוון שאם עלינו על שינוי שגוגל הולך לבצע כמו למשל גוגל יתחיל להבין וידאו או שייתן חשיבות גבוה לקבציי וידאו למשל הרי שברגע שאנחנו יודעים זאת הרי שאפשר להכין את הקרקע הווה אומר קידום סרטונים או קידום ווידאו וכשזה יקרה נעלה את האתרים להם אנו מבצעים קידום אתרים בגוגל למקומות גבוהים יותר.

במאמר מוסגר ראוי להוסיף לכול מי שעושה קידום אתרים בגוגל כי ניתן להתעדכן גם בבלוג של מאט כץ - איש גוגל שנותן רמזים על שינויים שחלים בגוגל ובאלגוריתמים.

 

עדכונים אחרונים
ניתוח סטטיסטי לאתרים
לא יודע מה לא עובד אצלך באתר ?
לידים איכותיים לעסקים
תשלום על בסיס תוצאה!